نسخه استاندارد ویندوز 8 امکان پخش دی وی دی های تصویری را ندارد
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا

مایکروسافت به تازگی اخبار جدیدی درباره کارکردهای رسانه ای ویندوز هشت منتشر کرده است که یک غافلگیری کوچک به شمار می رود. تنها در صورتی که نسخه Media Center این سیستم عامل را بخرید، ویندوز امکان پخش DVD را به عنوان یک قابلیت درونی در اختیارتان می گذارد. و در نسخه استاندارد برنامه ای برای این کار گنجانده نشده است.

البته می توانید از برنامه هایی که دیگر شرکت ها به صورت رایگان و غیر رایگان عرضه کرده اند، استفاده کنید. مثلا برنامه ای مانند VLC گزینه رایگان مناسبی برای تماشای دی وی دی است. خوشبختانه این موضوع تنها درباره دی وی دی های تصویری مطرح است و دی وی دی های دیتا شامل آن نمی شوند.

توسعه دهندگان ویندوز درباره این تصمیم می گویند که استفاده از دی وی دی برای تماشای فیلم روی کامپیوترها به شدت کاهش یافته است. و بخشی از موضوع هم مربوط به حق التالیف و مشکلات کپی رایت است. البته رفتار ویندوز هشت در زمینه محتوای رسانه آنلاین کاملا متفاوت است و همه نسخه های این ویندوز از فرمت هایی چون H‪.‬264 و VC‪-‬1 و MP4 و AAC و WMA و MP3 به خوبی پشتیبانی می کنند.

البته چنین تصمیم عجیبی می تواند صرفه جویی مالی بزرگی را برای مایکروسافت به دنبال داشته باشد و کاربران هم می توانند با نصب یک برنامه رایگان این مشکل کوچک را حل کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
15 / 2 / 1391برچسب:, :: 9:45 PM
مهرداد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات