از نظر FDA سلول های بنیادی شما دارو به حساب می آیند
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا

بله، اداره غذا و داروی آمریکا معروف به اف دی ای اخیرا سلول های بنیادی را جزو داروها طبقه بندی کرده و بدین ترتیب قصد دارد تا در پروسه های درمانی که از سلولهای بنیادی استفاده می کنند، نظارت داشته باشد.

معمولا در روش های درمانی که از سلول های بنیادی استفاده می کنند، روش کار به این صورت است که این سلولها از خود شخص گرفته می شود و پس از جدا سازی به محل مورد نظر تزریق می شوند. مثلا در بیمارانی که از دردهای مفصلی رنج می برند، خون بیمار گرفته می شود و سپس به کمک سانتریفیوژ و روشهای دیگر، سلولهای بنیادی او جدا شده و بعد مستقیما به محل مفصل تزریق می شوند.

ظاهرا سکه شدن کار و بار کلینیک هایی که به این کار مشغولند، باعث شده که مقامات اداره غذا و دارو به فکر بیفتند تا به نوعی سلول های بنیادی هر فرد را هم جزو داروها دسته بندی کرده و آن را زیر مدیریت خود در بیاورند. بعید نیست همین روزها شرکتی هم پیدا شود که بخواهد پتنت سلول بنیادی را به نام خود ثبت کند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
20 / 12 / 1390برچسب:, :: 2:43 PM
مهرداد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات