مدیرعامل انویدیا: منتظر معماری کپلر روی تلفن های هوشمند باشید
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا

مدتی پیش بود که با کارت گرافیک های سال ۲۰۱۲ شرکت انویدیا و سری کپلر آشنا شدیم. GPU های جدید، که قرار است در این سال میلادی بازار را به تصرف خودشان بیاورند.

اما مدیرعامل انویدیا می گوید معماری کپلر بسیار در مصرف انرژی بهینه و خوب عمل می کند و در واقع باید این انتظار را داشته باشید که به زودی کپلر را علاوه بر کامپیوترهای رومیزی قدرتمند در جاهای دیگری هم ببینید. مثلا در سرورها، لپ تاپ های بسیار باریک و تلفن های هوشمند بسیار پیشرفته.

کافی است تصورش را بکنید که یک GPU با معماری کپلر روی تلفن هوشمندتان قرار گرفته و آن زمان است که باید منتظر نسل جدیدی از قدرت پردازش مرکزی و گرافیکی باشیم. هر چند همین الان هم تلفن ها و تبلت های موجود، به قابلیت های خیره کننده ای در این مورد رسیده اند.

در کنار آن بد نیست بدانید که اولین کارت گرافیک با معماری کپلر به نام GeForce GTX 680 این هفته وارد بازار می شود. معماری کپلر 28 نانومتری است و بسیار کوچک تر از معماری تگرا 3 است که 40 نانومتری طراحی شده. ترانزیستورهای کوچک تر یکی از عوامل مهمی است که به این معماری جدید امکان سرعت بیشتر و مصرف بهینه تر را می دهد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
6 / 1 / 1391برچسب:, :: 7:59 AM
مهرداد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات