پنل های خورشیدی سه بعدی برای نصب بر روی پشت بام منازل
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا

در کشور های زيادی ساخت و استفاده از پنل های خورشیدی جهت تولید انرژی برق مورد نیاز مرسوم شده است. اما پنل های خورشيدی فعلی موجود در بازار به گونه ای هستند که مقدار زیادی از انرژی نور خورشید را در زمان تابانیده شدن، قبل از اينکه جذب و در سلول ذخیره شوند به محيط اطراف منعکس می کنند.

 


یک کمپانی در کاليفرنيا به نام Solar 3D مطالعات خود را بر روی پنل های خورشیدی سه بعدی جهت نصب بر روی پشت بام منازل متمرکز کرده است. در ساختار اين پنل های سه بعدی از ساختار photovoltaic استفاده شده است.

 


اين ساختار کمک می کند تا حداکثر انرژی نور خورشيد را به دام انداخته و آنها را به قرص های سیلیکونی منتقل کنند. به دنبال این فرايند فوتون های نوری از پراکنده شدن به محیط اطراف باز مانده و راندمان کاری به 25.47 درصد می رسد. اين در حالی است که راندمان پنل های فعلی موجود در بازار رقمی بین 15 تا 19 درصد است.

 


از آنجا که در بحث سوخت و انرژی اکثر استاندارد ها به دنبال صرف هزينه کمتر و بهره وری بیشتر هستند، به نظر می رسد که این پنل های سه بعدی بهينه ترین روش ممکن محسوب شوند.

 


اگر شما هم به دنبال انرژی پاک و بدون قبض هستید، تنها کافی است که سطح وسيعی از مساحت پشت بام منزل را به نصب این پنل ها اختصاص دهید. بعد از آن می توان از داشتن يک نیروگاه خورشيدی شخصی با راندمان کاری بالا و کمترين درصد اتلاف انرژی لذت برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
3 / 1 / 1391برچسب:, :: 10:32 AM
مهرداد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات