اخبار و اطلاعات روز دنيا

آی پد جدید در حال ورود به بازار است و برنامه نویس ها مشغول آماده کردن اپلیکیشن های خودشان برای نمایشگر جدید این تبلت. حتما می دانید که آی پد جدید با داشتن رزولوشن ۱۵۳۶×۲۰۴۸ سبب می شود که کیفیتی فوق العاده در اختیار داشته باشید. اما برای لذت بردن از این رزولوشن ابتدا لازم است که اپلیکیشن های iOS برای این رزولوشن جدید آماده بشوند.

البته به نظر میرسد که این کار با سرعت انجام می شود و به زودی شاهد اپلیکیشن هایی خواهیم بود که از رزولوشن بالای آی پد جدید پشتیبانی می کنند و البته این اپلیکیشن ها با آی پد های اول و دوم نیز کار خواهند کرد.

اما نکته ای که در این میان وجود دارد، افزایش حجم قابل توجه اپلیکیشن های جدید است. کیفیت بالاتر سبب می شود که اپلیکیشن های جدید iOS به ناگهان با افزایش حجم روبرو بشوند و این به معنی دانلود بیشتر و طولانی تر است.

هر چند این موضوع شاید برای بسیاری از کاربران آی پد که در اروپا و آمریکا زندگی می کنند موضوعی مهم نباشد اما شاید برای کاربران ایرانی که با اینترنتی کند سر و کار دارند یک دردسر تازه به حساب بیاید.


بیایید نگاهی به چند اپلیکیشن بیاندازیم. مجموعه iWork تا به حال ۹۵ مگابایت حجم داشته که در نسخه جدید ۲۶۹ مگابایت شده است. اپلیکیشن Numbers هم از ۱۰۹ مگابایت به ۲۸۳ مگابایت رسیده و iMovie از ۷۰ مگابایت به ۴۰۴ مگابایت رسیده تا از رزولوشن بالای آی پد تازه پشتیبانی کند.

البته اینها اپلیکیشن های ساخت خود اپل به حساب می آیند و دیگر اپلیکیشن ها به این اندازه بزرگ تر نشده اند. اما به هر حال در نسخه های جدید آنها نیز شاهد رشدی قابل توجه در سایز اپلیکیشن ها هستیم. جدول زیر تغییر تعدادی از اپلیکیشن هایی که نسخه جدید شان را با پشتیبانی از آی پد تازه ارایه کرده اند، نشان میدهد.


ios-retina-apps .jpg

در نهایت جدا از مشکل سرعت اینترنت و دانلود اپلیکیشن ها، اگر قصد دارید آی پد تازه ای تهیه کنید احتمالا باید به دنبال ظرفیت ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت باشید. چرا که اگر قصد نصب تعداد زیادی اپلیکیشن داشته باشید ممکن است در وضعیت ۱۶ گیگابایت با این افزایش حجم اپلیکیشن ها با کمبود حافظه مواجه بشوید.



از طرف دیگر این موضوع برای دارندگان آیفون و آی پد اول و دوم ناراحت کننده خواهد بود. چرا که آنها نسخه های جدید اپلیکیشن ها را دانلود می کنند و آنها حجم زیادی از حافظه را اشغال خواهند کرد تا از رزولوشن بالای آی پد نسل سوم پشتیبانی کنند . در حالی که آنها امکان استفاده از آن رزولوشن را ندارد. بسیاری از برنامه نویس ها که برنامه هایی با حجم بالا تولید می کنند، تصمیم گرفته اند که نسخه های متفاوتی برای آی پد جدید و دیگر دستگاه های قدیمی تر تولید کنند تا با اعتراض کاربران مواجه نشوند. اما احتمالا بسیاری دیگر نیز این زحمت را به خودشان نخواهند داد و یک نسخه حجیم برای پشتیبانی از همه دستگاه ها ارایه خواهند کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
27 / 12 / 1390برچسب:, :: 2:0 AM
مهرداد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات