اخبار و اطلاعات روز دنيا

به نوشته آدیتی سنترال : در حالی که تمام مردم جهان نسبت به مزایای خوردن مواد غذایی آلی آگاهی کسب می کنند، کری تربیلکوک ۲۱ ساله، رویه ای کاملا مخالف را در پیش گرفته است. در واقع، چیزی که وی می خورد، حتی غذا هم نیست. دختر جوان اهل کورنوال، اسفنج و صابون می خورد (بله، می خورد). تا کنون، وی ۴۰۰۰ اسفنج شستشو و بیش از ۱۰۰ قالب صابون مصرف کرده است. خب، گمان می کنم که حداقل دارای روده فوق العاده تمیزی است.

 

این چیز خنده داری نیست، اگر بدانید که کری از یک بیماری بنام پیکا رنج می برد که باعث می شود وی طالب چیزهایی برای خوردن شود که هیچ ربطی به غذا ندارند. افرادی مبتلا به پیکا شناخته شده اند که تمایل به خوردن چیزهای متفاوتی از فلزات گرفته تا شن و ماسه و حتی گچ، ذغال سنگ، لامپ و مبلمان دارند.

کری تربیلکوک

برای مدت طولانی، رژیم غذایی کری شامل اسفنج آغشته به چای یا شکلات گرم، و یا چاشنی خردل و سس BBQ بود. وی هرگز نباید خانه را بدون خوردن یک غذای سبک ترک کند، یک کیسه پلاستیکی کوچک از اسفنج های برش خورده همراه با سس همیشه همراهش است.
اما کری همیشه اینطوری نبود، وی تا سال ۲۰۰۸ معمولی غذا می خورد. در طول تعطیلاتی که در مراکش بود، دچار عفونت کرم قلاب دار روده شد. از آن زمان همه چیز تغییر کرد و عادات غذا خوردن وی رو به وخامت گذاشت.

در ابتدا وی فقط تمایل به خوردن تنقلات داشت، اما پس از مدت کوتاهی متوجه شد تنها تنقلات جهت برطرف کردن ولعی که وی برای خوردن داشت، کافی نیست. حتی پس از خوردن دو عدد لازانیا بعنوان کمک غذا و یک وان بستنی، او هنوز هم گرسنه بود. یک روز، اتفاقی وی یک اسفنج نو را برای شستن ظرفها باز کرد و احساس کرد تمایل شدیدی به خوردن آن دارد. وقتی که اسفنج را به کمک مقداری آب قورت داد، بالاخره احساس گرسنگی وی رفع شد.
همانطور که خوردن اسفنج باعث می شد وی احساس سیری کند، کری از این وحشت زده بود که چه بلایی ممکن است سرش آمده باشد. کری گفت:”با اینکه می دانستم این مشکل من خیلی غیر عادی است، اما نمی خواستم کسی بداند که چنین احساس عجیبی دارم”. سرانجام وی در سال ۲۰۰۹، جرأت پیدا کرد و مسأله را با یکی از دوستانش در میان گذاشت و با پزشک ملاقات کرد.

در آن زمان بود که بیماری دستگاه گوارش وی با نام پیکا تشخیص داده شد و دکتر اظهار داشت که دستگاه گوارش وی می تواند بطور جدی آسیب دیده باشد. خوشبختانه، کری تا حدودی به بهبودی امیدوار است و به برنامه های مشاوره غذایی خود که در آن ویتامین ها نیز جایگزین شده اند عمل می کند.

در حال حاضر، وی قادر است مصرف مواد غیر خوراکی خود را به یک اینچ مربع اسفنج و سه قاشق چایخوری از صابون های آلی همراه با هر وعده غذایی کاهش دهد. وی می گوید:”یک روز من این بیماری را شکست خواهم داد و می توانم بدون هرگونه احساس گرسنگی حمام کنم”. ما هم مطمئن هستیم کری به آرزویش می رسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
26 / 12 / 1390برچسب:, :: 8:21 AM
میلاد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات