تخت جمشید
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا


takhtjamshid1 دانلود 150 عکس بازسازی شده از تخت جمشید

تخت جمشید ،مجموعه ای از کاخهای بسیار باشکوهی است که ساخت آنها در سال ۵۱۲ قبل از میلاد آغاز شد و اتمام آن ۱۵۰ سال به طول انجامید.تخت جمشید در محوطه ی وسیعی واقع شده که از یک طرف به کوه رحمت (مهــر) و از طرف دیگر به مرودشت محدود است . یونانیان و به تبع آنها اروپائیان، گاهی آن را “پرسه پلیس” یا “پرسپولیس” می خوانند؛ اما نام تاریخی آن که در کتیبه های کاخ ها ثبت شده پارسه به معنای شهر مرمان پارسی است .

 

معماری هخامنشی ، هنری است از نوع تلفیق و ابداع که از سبک معماری های بابل و آشور و مصر و شهرهای یونانی آسیای صغیر و قوم اورارتو اقتباس شده و با هنر نمایی و ابتکار روح ایرانی نوع مستقلی را از معماری پدید آورده است . هخامنشیان با ساختن این ابنیه ی عظیم می خواستند عظمت شاهنشاهی بزرگ خود را به جهانیان نشان دهند.

 

 takhtjamshid2 دانلود 150 عکس بازسازی شده از تخت جمشید

 

پس از برافتادن هخامنشیان، خط و زبان آنها نیز به تدریج نامفهوم شد و تاریخ آنان از یاد ایرانیان برفت. خاطره شان با یاد پادشاهان افسانه ای پیشدادی و نیمه تاریخی کیانی درهم آمیخت و بنای شکوهمند پارسه را کار جمشید دانستند و کم کم این نام افسانه ای را بر آن بنا نهادند. جمشید پادشاه اسطوره ای ایران است که در شاهنامه فردوسی، ساختن کاخهای باشکوه به او نسبت داده شده است.

 

سوی تخت جمشید بنهاد روی چو انگشتری کرد گیتی بر اوی (شاهنامه)

 

 

 takhtjamshid3 دانلود 150 عکس بازسازی شده از تخت جمشید

این بسته شامل ۱۵۰ تصویر بازسازی شده و سه بعدی از تخت جمشید یا پارسه پایتخت بزرگترین امپراتوری آن روزگار،گوهر معماری جهان باستان و غنی ترین شهر زیر آفتاب می باشد که از سایت ها و وبلاگ های مختلف گرداوری شده است.این تصاویر با استفاده از نظریات جدید باستان شناسان،بکار گیری فناوری نوین و نیروی تخیل بازآفرینی شده تا جلوه ای از شکوه و عظمت آن را به رخ کشد.

 


نظرات شما عزیزان:

yas
ساعت21:45---22 اسفند 1390
بسیار جالب بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
22 / 12 / 1390برچسب:, :: 9:15 PM
علی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات