اخبار و اطلاعات روز دنيا
مبدلهای تبدیل انرژی که در ماهواره نوید علم و صنعت به کاررفته سه عدد است که وظیفه تبدیل انرژی خورشیدی به انرژی برق و دیگر انرژیها را دارد.

حسین بلندی، مدیر پروژه ماهواره ای نوید علم و صنعت گفت: یکی از بخشهای مهم ماهواره نوید علم و صنعت زیر سیستم انرژی است که حداکثر توان آن به 40 وات و حداقل توان آن به 9 وات می رسد.

وی افزود: آرایه های خورشیدی تامین کننده انرژی این ماهواره در بدنه آن به کار رفته و دارای 8 آرایه که دو آرایه آن روی ابزار جانبی نصب شده است.

بلندی با بيان اينكه نوع باتری به کار رفته در این ماهواره نیکل کادمیوم است و مبدلهای آن دارای ولتاژ ورودی 10 الی 20 ولت هستند، اظهار داشت: تعداد مبدلهای تعبیه شده در این ماهواره تحقیقاتی 3 عدد است.

**ایران در زمینه ساخت زیرسیستم ها دستاورد چشمگیری داشته است

بلندی در ادامه عنوان کرد: در زمینه زیر سیستم انرژی ما ایرانیان دارای دستاوردهایی همچون طراحی اولیه زیر سیستم انرژی ماهواره طراحی جزئی زیر سیستم انرژی ماهواره و ساخت و تست غرفه های آزمایشگاهی مهندسی و فضایی زیر سیستم انرژی و قطعات آن هستیم.

وی قطعات زیر سیستم انرژی را شامل یک باتری،  رگولاتور شنت، شارژ باتری، مبدلهای DC و نرم افزارهای بالانس انرژی دانست.

بلندی گفت: زیر سیستم انرژی می تواند تا آخرین لحظه عمر ماهواره نوید علم و صنعت در فضای خارج از جو انرژی مورد نیاز این ماهواره را جهت کنترل هدایت و اجرای ماموریت ها تامین کند.

وی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به زیر سیستمهای خیلی کوچک یک تیم باید ماه ها تلاش کند و زیر سیستمی به این عظمت زمان زیادی را جهت طراحی و ساخت به خود اختصاص داده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
22 / 12 / 1390برچسب:, :: 11:43 AM
میلاد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات