تدارک مراکز اقامتی برای بیش از 5 میلیون مسافر
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا

تدارک مراکز اقامتی برای بیش از 5 میلیون مسافر

با فرهنگ سازي، آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی می توان ضمن حفاظت از گنجینه های ارزشمند کشور به توسعه صنعت گردشگری کمک کرد.

منوچهر جهانیان معاون سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور در گفتگو ویژه خبری با بیان این مطلب گفت: با توجه به اینکه امر سفر یک امر فرابخشی و فراسازمانی است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به تنهایی از عهده کار عظیم و گسترده برنمی آید بنابراین ستاد مرکزی سفرهای کشور با همکاری و تعامل وزرات کشور، وزارت بهداشت و درمان، استانداری ها، اورژانس، نیروی انتظامی، سازمان تعزیرات حکومتی و بخش خصوصی متولیان اصلی هتداران تشکیل شد تا بتوانند با فراهم کردن تسهیلات و امکانات در درون هر یک از دستگاه ها اطمینان و امنیت خاطر را برای مسافران ایجاد کنند.


**شناسایی ظرفیت ها با تعامل دستگاه های اجرایی

در ادامه محمود مظفر رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال و احمر به تعامل و همکاری خوب بین دستگاه ها اشاره کرد و گفت: برگزاری مانور و نیز تعامل بین سازمان های ذیربط به ارتقای شناسایی ظرفیت ها و توانمندی های سایر بخش ها کمک می کند.


وی تصریح کرد: از آنجا که حادثه هیچ وقت خبر نمی دهد و در ایام نوروز با توجه به پیک سفر و افزایش حجم مسافران و تغییرات جوی و ترافیکی، سازمان امداد و نجات با عملیات ویژه در بخش های هوایی، زمینی و دریای در تمام استان ها آماده است تا در صورت بروز حادثه ارائه خدمات دهد.


**برپایی 1180 جشن نوروز در تمام شهرهای کشور

جهانیان با تاکید براینکه 1180 جشن نوروز در ورودی و خروجی تمام شهرها با همکاری شهرداریها و دهیاری برگزار می شود افزود: در درون استان ها ستاد اسکان فراهم شده علاوه بر ظرفیت هتل ها از مدارس برای اسکان موقت گردشگران استفاده می شود همچنین تهیه اقلام تبلیغاتی برای شناسایی جاذبه های گردشگری به مسافران، ایجاد بازارچه های سوغات و صنایع دستی و برگزاری جشنواره موسیقی مطابق با آداب و رسم محلی از جمله برنامه های اجرایی میراث فرهنگی و گردشگری کشور است.


**استقبال از سال جدید با برگزاری جشن های محلی در روستاها

معاون میراث فرهنگی و گردشگری به روستاهای هدف گردشگری اشاره کرد و گفت: روستاهای هدف به دلیل داشتن پتانسیل های توریستی و آیین ها سنتی می تواند به رونق گردشگری کمک کند چرا گردشگری عشایری و روستایی مورد پسند مسافران است بنابراین 25 هزار دهیار با برگزاری جشن های محلی به استقبال مسافران نوروزی می روند.


**تدارک مراکز اقامتی برای بیش از 5 میلیون مسافر

وی با بیان اینکه امسال برای بیش از 5 میلیون مسافر مراکز اقامت در شب را تدارک دیدیم تصریح کرد: مسافران با هزینه خود می توانند از این مکان ها برای اسکان استفاده کنند.


جهانیان اظهار داشت: مانور اعزام نمادین ناظرین سفر را از 15 اسفند شروع کردیم تا در نوروز 91 با افزایش قیمت ها مواجه نشویم و تا با کمک ناظران به ارائه خدمات کمی و کیفی بپردازیم.


**پیگیری شکایات گردشگران از طرق سامانه پیامک

معاون گردشگری تاکید کرد: مسافران نوروزی در صورت مشاهده تخلفات و افزایش قیمت می توانند با شماره تلفن 66582225- و تلفن گویای 09669 تماس حاصل فرمایند و یا به شماره 2000440 پیامک ارسال کنند. و این شماره ها از 25 اسفند الی 20 فروردین ماه 91 آماده دریافت نظرات و پیشنهادات و شکایات گردشگران نوروزی است.


وی اضافه کرد: مسافران نوروزی همچنین با مراجعه به سایت www.htc.ir می توانند از برنامه های فرهنگی استان ها مطلع شوند.


در ادامه مظفر با بیان اینکه بیشتر تصادفات در مبادی و خروجی و 20 کیلومتری شهرستان ها اتفاق می افتاد افزود: سازمان امداد و نجات از آمادگی کامل برخوردار است و این سازمان در بخش های مختلف به کمک جوانان در هزار پست موقت با ارائه بروشور و توزیع پکیج ها به گردشگران خدمات می دهد بنابراین در صورت بروز حادثه آماده خدمات به آسیب دیدگان است.


**اقدامات اجرایی برای رفاه مسافران نوروزی

وی تصریح کرد: سازمان جمعیت هلال احمر با احداث 500 خیمه برای اقامه نماز در طول مسیرها، اسکان 2هزار و 245 چایگاه پست موقت و سیار و با کمک 125 هزار نفر به صورت شبانه روزی آماده خدمات به مسافران نوروزی است. همچنین 50 هزار خودرو عملیات نجات و راه سازی و 14 فروند بالگرد در 9 منطقه کشور در 31 استان انجام وظیفه خواهد کرد که نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی از رشد 50 درصدی برخوردار است .


در ادامه جهانیان گفت: ایجاد 822 پایگاه راهنمایان گردشگری و 811 پایگاه اطلاع رسانی هلال احمر در کشور صورت گرفته که هر کدام به ترتیب نسبت به سال گذشته از رشد 10 درصدي مناسب برخوردار بودند. همچنین در خود استان ها 1087 پایگاه در سطح کشور برای معرفی جاذبه ها و پتانسیل های گردشگری اختصاص داده شده است.


**وجود 14 هزار ناظر تاسیسات گردشگری

وی از 14 هزار ناطر تاسیساتی گردشگری خبر داد و گفت: این ناظران به نظارت مراکز پذیرایی بین راهی و مراکز بهداشتی و درمانی می پردازند.


**اجرای برنامه های متنوع در ایام نوروز

معاون گردشگری با بیان اینکه 346 موزه در کشور فعال است افزود: تشکیل 1005 سفره هفت سین، 769 نمایشگاه صنایع دستی، 1679 بازارچه سنتی، 569 پایگاه خدماتی، 3 هزار و 275 واحد سرویس بهداشتی، 9 هزار و 171 حمام، 578 شرکت بیمه، 838 دفتر شورای حل و اختلاف و 1144 پایگاه امدادرسانی از جمله فعالیت های اجرایی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به شمار می رود.


وی با تاکید براینکه برای اسکان 5 میلیون مسافر امکانات اسکان فراهم شده است گفت: در استان های گیلان، خراسان رضوی، اصفهان، شیراز و مازندران خانه های استیجاری برای اسکان موقت مسافران در نظر گرفته شده است و این مکان ها دارای کد شناسایی و زیر نظر میراث فرهنگی است و کنترل و نظارت دقیق به این مکان ها صورت می گیرد همچنین بیش از 10 هزار امام زاده و اماکن مقدس در کشور وجود دارد که از این تعداد3 هزار و 570 مکان در میراث فرهنگی به ثبت رسیده است و مکان های زیارتی می تواند زمینه ای برای توسعه ظرفیت های گردشگری در کشور باشد.


**رشد 50 درصدی خدمات امداد و نجات هلال احمر

در ادامه مظفر از رشد 50 درصدی خدمات امداد و نجات هلال احمر خبر داد و گفت: سازمان امداد و نجات کشور نسبت به سایر کشورهای دنیا در ارائه خدمات از جایگاه ویژه ای برخوردار است و در هیچ ای دنیا مشاهده نشده سازمان امداد ونجات این گونه خدمات رسانی کند.


وی تصریح کرد: سازمان امداد و نجات با 8 هزار نیروی پزشک متخصص، 18 هزار نیروی فعال عادی و 99 هزار و 5600 نفر نیروی آموزش دیده در مسیر را به گردشگران نوروزی خدمات می دهند.


در ادامه جهانیان با اشاره به اینکه از ظرفیت 5 هزار و 500 راهنمای تور گردشگر جامعه راهنمایان گردشگری در ایام نوروز استفاده می شود گفت: برای10 هزار راهنما از سازمان میراث فرهنگی کشور کارت شناسایی صادر شده و در کنارآن امسال با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای یک میلیون دانش آموزان کارت راهنمایی گردشگری خانواده صادر شده تا در ایام نوروز به مدیریت برنامه ریزی سفر کمک کرده و به صیانت و حفاظت از مکان های میراث فرهنگی و محیط زیستی بپردازند چرا که مکان های فرهنگی و جاذبه های توریستی سرمایه ملی کشور به شمار می رود.


**تخفیف 40 درصدی برای مراکز اقامتی

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی استان تهران از 40 درصد تخفیف برخوردار است گفت: بحث تخفیف از مراکز اقامتی مختصص برخی استانها نیست تمام استانها 30 تا 40 درصد برای مراکز اقامتی در نظر گرفتند تا با ایجاد انگیزه بتوانند در توسعه گردشگری موثر باشند.


در ادامه مظفر افزود: نیروهای انسانی که در هلال احمر کار می کنند از توان و چابکی و آموزش های لازم بهره مند هستند همچنین سازمان امداد ونجات تلاش می کند در کوتاه ترین زمان مثلا زیر 10 دقیقه زمان طلایی خدمات به آسیب دیگان بدهد در حالیکه این رقم در حال حاضر در مرز 13 دقیق است.


جهانیان تاکید کرد: تعامل خوبی در سطح کشور برای واگذاری خانه های قدیمی به بخش خصوصی صورت گرفته چرا که حفاظت و صیانت از این مکان های قدیمی به تنهایی از عهده سازمان میراث فرهنگی خارج بود و بعد از واگذاری هم سازمان میراث کار نظارتی را بر این بخش انجام می دهد.


وی خاطر نشان کرد: با فرهنگ ساز و آموزش و اطلاع رسانی از طریق رسانه ملی می توان از گنجینه های ارزشمند کشور حفاظت کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
22 / 12 / 1390برچسب:, :: 10:58 AM
میلاد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات