چسب زخم هشدار دهنده عفونت
 
اخبار و اطلاعات روز دنيا

changing-infection-narenji_ir.jpg

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای پانسمان کردن زخم و يا جراحتی از چسب زخم استفاده کنيد. اما با پوشيده شدن سطح جراحت توسط چسب از وضعيت آن با خبر نيستيد و نمی دانید که آیا زخم رو به بهبود است و يا در حال عفونی شدن. 

 


محققین انجمن EMFT مونيخ، یک چسب هشدار دهنده عفونت ابداع کردند که می تواند وضعيت زخم را با تغيير رنگ خود بيان کند. اين برچسب هشدار دهنده با اندازگیری PH پوست بدن انسان می تواند شرايط عفونی و یا غير عفونی زخم را تشخيص دهد.

 


در حالت عادی PH پوست بدن انسان 5 است. اگر PH به 6.5 یا 8.5 افزایش يابد، نشانه ای از عفونت زخم است و برچسب با تغيير رنگ خود به بنفش اعلام خطر خواهد کرد.

 


البته نمی توان گفت که این برچسب می تواند خیلی هم کاربردی باشد. از آنجايی که زخم های عمیق دارای ریسک عفونت بالایی هستند، معمولا توسط چندین لايه پانسمان، باند پیچی می شوند. پس استفاده از این برچسب و تغيير رنگ آن در زير چندین لايه پانسمان چندان محسوس نيست.

 


از طرفی بدن انسان خود دارای بهترین سيستم هشدار دهنده عفونت است. با علائم بالینی از قبیل تب می توان به عفونت زخم ها و جراحت ها پی برد. اما خوبی این ایده این است که هزینه تولیدش پایین و برای زخم های سطحی کاربردی است. 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
21 / 12 / 1390برچسب:, :: 1:33 PM
مهرداد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید اومیدوارم از مطالب خوشتون بیاد نظر یادتون نره من سعی میکنم این وب سایت همیشه به روز باشه تا هروقت که میایدمطلب جدید و خوب داشته باشه با تشکر
آخرین مطالب
موضوعات